Rozmaite gadżety z nadrukami wykorzystywane w działaniach marketingowych pomagają przyciągać uwagę potencjalnych klientów do prezentowanej oferty, promocji lub po prostu do marki. Są one tak istotnym komponentem wszelkich kampanii reklamowych, a także innych działań o charakterze marketingowym, że produkuje się je w coraz to nowych formach i coraz bardziej atrakcyjnych kształtach. Innowacje dotyczą również baloników. Są to przedmioty powszechnie lubiane, szczególnie zaś przez dzieci. Nadawanie im różnorodnych kształtów i umieszczanie na nich rozmaitych nadruków prowadzi do wzrostu ich popularności.
Jakie konkretnie nietypowe kształty mogą mieć balony z nadrukiem? Jak wspomniano, są one najbardziej lubiane przez dzieci, zatem większość innowacyjnych zmian w ich kształcie i ogólnym wyglądzie jest podyktowana trafieniem w dziecięce gusta. Gadżety te noszą zatem kształty postaci z bajek – w tym z popularnych filmów animowanych wyświetlanych w danym momencie w kinach. Balony z nadrukiem w takim kształcie dają duże prawdopodobieństwo, graniczące z pewnością, że będą się one cieszyć dużym zainteresowaniem ze strony najmłodszych.
Ponadto gadżety, o których mowa mogą nosić kształty zwierząt. Jest to również popularne rozwiązanie, bardzo podobające się małym dzieciom. Oczywiście zwierzątka te muszą być miłe z wyglądu i nie wywoływać strachu czy jakichkolwiek innych złych odczuć.
Balony z nadrukiem mogą także mieć kształt powszechnie rozpoznawalnych przedmiotów, symboli, figur, obiektów, itp. Jako przykład wymienić można słońce, księżyc, serce, figury grometryczne, itp. Rozpoznawalność tego rodzaju obiektów wpłynie bardzo korzystnie na zainteresowanie danym balonem ze strony dzieci.
Jeszcze innym pomysłem może być tworzenie balonów nawiązujących do symboliki sportowej, np. noszących kształt piłki. Balony takie będą popularne wśród nieco starszych dzieci, szczególnie zaś wśród chłopców. Najczęściej emituje się je w okresie dużych imprez sportowych, jak olimpiada lub mistrzostwa świata lub Europy w piłce nożnej.