Gadżety reklamowe odgrywają we współczesnym marketingu bardzo podniosłą rolę. Pomagają przyciągać uwagę potencjalnych klientów do oferty firm oraz rozmaitych treści, które reklamodawca chce przekazać. Szczególnie skuteczne jest produkowanie i dystrybuowanie gadżetów reklamowych skierowanych do dzieci. Jako grupa docelowa, dzieci są często zafascynowane efektownością wizualną gadżetów oraz rozmaitymi funkcjami dodatkowymi. Jako przykład gadżetów reklamowych skierowanych do dzieci wymienić można cukierki.
Jak powszechnie wiadomo, dzieci uwielbiają słodycze, a wśród nich także cukierki. Jeśli zatem cukierki reklamowe będą rozdawane dzieciom w sposób prawidłowy z punktu widzenia interesów reklamodawcy i jednocześnie będą posiadały efektowne opakowanie lub kształt, istnieje duże prawdopodobieństwo sukcesu tego rodzaju działań marketingowych, tzn. zdobycie nowych klientów dla swoich usług.
Cukierki reklamowe można rozdawać dzieciom wszędzie tam, gdzie one uczęszczają. Jako przykład wymienić można parki, place zabaw, wesołe miasteczka, itp. Szczególnie sprzyjająca jest tutaj letnia pogoda, podczas której mnóstwo dzieci spotkać można w każdym z tych miejsc. Jednakże pora zimowa także może być sprzymierzeńcem, jeśli umie się ją odpowiednio wykorzystać. Zimą wypadają bowiem święta Bożego Narodzenia, które również każde dziecko uwielbia. cukierki reklamowe dla dzieci przygotowane w specjalnej, świątecznej formie to również bardzo dobry pomysł. Dodatkowymi miejscami, które można wykorzystać zimą do rozdawania cukierków o charakterze marketingowym dzieciom jest np. lodowisko. Zimą często funkcjonują lodowiska na świeżym powietrzu, gdzie wejść może każdy, zatem z kwestią logistyki nie ma problemu.
Efektowne opakowania takich cukierków produkowanych z myślą o dzieciach to, jak wspomniano, dodatkowy atut. Opakowania takie mogą nosić wizerunki bohaterów bajek, zwierząt, kolorowe lub ciekawe kształty, wzory czy przedmioty. Wszystko to powinno zachęcić najmłodszych to skorzystania z oferty i poczęstowania się cukierkiem.